myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Dan före misommarDan..

Publicerad 2021-06-24 08:24:21 i Allmänt,

Kan inte låta bli....jag älskade att reta Dan med olika sådana fåniga skämt. Lika mycket tyckte han illa om det....allra mest när han badade: Nämen är det DoppareDan??? 
Idag lyser solen även om morgontempen känns lite blygsam. Siv ligger på min axel nu och hon har nyss varit och retat/skrämt fåglarna i en av de tre Holkarna som jag har hyresgäster i. Har oxå plockat 2fästingar på henne nu på morgonen. ..blä.
Igår var jag barnvakt hela eftermiddagen åt denna charmiga unge.
 
 Var trevligt och vi höll mest till på golvet hhaha. Han går ju efter möbler och det blev många varv runt bordet på altanen!!!
Ska bära garderoben till friggan idag....och den är svintung. Men jag har hela dagen på mig ha ha ha.
Blir ingen odling i pallkragar nästa år....känns onödigt då det äts upp av hararna.....suck. Igår var jag uppe sent och gick ut med Märta innan jag la mig. Då sitter en kanalje och mumsar på salladen. Eller där salladen var,rädisor verkar de inte gilla men allt annat....suck. Äsch inte gör det mig något,mumsa på. Den här årstiden kan man inte bo bättre än jag gör. Är som att vara i stugan hela tiden hahaa.  
Har beställt en ny klocka med svärsonen....opps nu skulle ni ha hört plaskandet och flaxandet.,.från en svan som lyft från vattenytan. Inte särskilt graciöst ha ha ha.
Klocka var det jag skrev om....har på kort tid köpt billiga klockar som gått sönder. Ja man får ju det man betalar för....men nu har jag beställt en dyr klocka som svärsonen köpt ut till ett jättebra pris. En av funktionerna var att man kan se hur mycket energi man har hhaaha. Så knasigt ändå....men sen kan man betala med den och ringa och ta emot mess. Alltför tekniskt för mig egentligen, men svärsonen fixar allt sånt åt mig.
Nu har jag alla tre djuren runt mig och det enda som saknas är en kopp kaffe. Men det ska jag fixa nu. Lev väl
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela