myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fortfarande tidig morgon

Publicerad 2021-06-05 08:27:00 i Allmänt,

Klockan är drygt åtta och jag har druckit kaffe och suttit och filosoferat härute på altanen. Har tagit en semester dag och har en del att trevligt på dagens agenda. Men hinner nog förbi och köpa lite mer blomjord på hemvägen. Imorgon jobbat jag hela dagen så då hinner jag inte stöka på med rabatten. Igår så tvättade jag och skrapade en hel del. Men på utsidan sitter det en hel del spikar som är helt omöjliga att få bort. Antar att det är någon teknik med att dra spik oxå. .. Jag lyckades med fem!!! Så det är väl 55 kvar! Var iväg och hämtade lite växter på Bergsboda,som jag har satt ner och nu hoppas jag att de trivs och överlever. Just nu är det lite kaos härute på altanen,men det får vara så ngn dag till.
Försöker njuta så mycket jag kan av sommaren,men jisses så värmekänsliga jag blivit. Måste nog anskaffa mig en huvudbonad,vilket jag inte ser framemot. Ser ju inte klok ut. Men det kan inte bli värre än hur illa Dan passade i mössor ha ha ha ha. Han hade stort huvud och såg helt enkelt inte klok ut ha ha ha. Ville man skratta så bad man han att ta på sig mössa, vilket han insåg själv såg helt knasigt ut. Vilka minnen.....skojiga minnen och jag blir så glad över att vi skapade så många sådana. Låter kanske knasigt men det känns som om vi skapar nya minnen nu. Jag "leker"att det fortfarande är vi på något vis och det gör mig mindre ensam. Finns ingen sorg i det bara harmoni och skön känsla. Jag vill bära oss i hjärtat och skratta och leva för mig och för livet. Det ville Dan att jag skulle göra och det vill jag göra oxå. Vissa stunder är det tyngre men då försöker jag tänka glada tankar och minnas det som varit och glädjas åt allt som är. Just idag så är det fågelsången och mina hyresgäster i holken,som gör mig glad. Fånga dagen och lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela