myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ingen lek

Publicerad 2021-06-08 15:22:50 i Allmänt,

Det var så varmt idag på jobbet att det rann svett på pannan. Att duscha och vara i ett badrum i denna värme var tufft. Pga pandemin får vi inte använda fläktar då virus anses flyga runt. Men idag då kom chefen in och sa att de ska kolla upp det en gång till. Hon var inne en stund och medgav att luften stod stilla och att det var näst intill gräsligt. Märks på de boende oxå som bara sitter och sover och svårt att få att äta. Jag fick grus levererat igår och nu har jag fyllt rabattgången, och jag är nöjd över mitt arbete även om det inte är klart än. Idag fixar vägföreningen grusvägen och saltar och skrapar och det blir bra för jisses vad det dammar om den. Har renbäddat i sängen och har dammsuga av golven och tänkte sen fara in till stan och köpa lite växter. Samt de sista jordsäckarna (Förhoppningsvis) och även köpa lite mjölk. Men väntar ett tag till då att värmen kanske minskar.
Man kunde ju tycka att det skulle vara skönare i skuggan!!! Storkisse fångar råttor och det var på vippen att han hann springa in med en igår. Men hann stänga altandörren.. För den stackaren levde och det var ingen mus utan en råtta som senare döden fick möta ute på altanen. Vilket påminner mig om att jag måste fixa maskmedel åt mina små fyrfota mördare. Ser redan framemot att duscha innan sänggåendet och få lägga sig i fräscha sängkläder. Imorgon är det kort dag och då blir det nog målning på schemat. Idag orkar jag inte stå ute i värmen, efter att ha jobbat i en "bastu". Jag blir så påverkad av värme speciellt om jag inte dricker vatten,vilket är lätt att glömma. Men samtidigt som jag stönar och stånkar försöker jag njuta hahaaha. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela