myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sommaruppehåll

Publicerad 2021-06-14 16:16:43 i Allmänt,

Nu är det sommaruppehåll för matkassen,ända till slutet av augusti. Kommer att kännas lite annorlunda att nästa tänka ut mat själv ha ha ha.
 
Nu har Märta fått klorna klippta och Sivs stygn är borttagna och det var äckelkvavt i stan. Har rester i micron och lite rabarber paj kvar sedan igår ,så det känns lyxigt. Efter maten tänkte jag klippa gräsmattan och kanske måla lite. Blev ju ingen målning alls i helgen utan jag tog lite målningsledigt. Imorgon efter jobbet skall jag hem och hämta Märta och sen till Bergsboda för att fortsätta sopsortering. Metall,glas,porslin,brännbart osv  Så mycket skrot trots flera vänder till toppen. Jag har helt enkelt så mycket på gång och blir ju störd av att jag måste fara och arbeta ha ha ha. Men å andra sidan blir jag aldrig sysslolös och försjunken i dysterhet och sorg och saknad. Kör förbi kyrkogården lire då och då och hälsar alltid på mamma och Dan. Men jag är sällan in dit, egentligen tycker jag om att sitta där för det är lugnt och fint,men samtidigt så jobbigt att fara därifrån och det blir så påtagligt att Dan är helt borta?? Låter kanske helt galet och svårt att förklara. Självklart förstår och vet jag att Dan är död och inte finns och det är helt "accepterat" av mig. Men jag föredrar att låtsas att han är med mig här hemma och tomtar runt. Bara för att det känns mindre ensamt och ger mig en skön känsla. Inte konstigare än så.... Fast kanske jättekonstigt??? Ingen aning. Nu ska jag.äta och sen genkatterna maskmedel och droppa "fästingsdödande" bakom nacken på dem. Då kanske jag slipper de små äckelgrejerna. Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela