myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Trångt

Publicerad 2021-06-12 07:36:48 i Allmänt,

Försöker skriva samtidigt som Siv har fått en gosattack. Hon far fram och tillbaka under hakan och kurrar högt och tydligt. Märta ligger i knät och slickar sina blöta tassar efter morgonkiss i regn. Storkisse håller till ute på altanen och försöker ha en överblick över sitt kungarike.
Ska nog göra en rabarberpaj idag och jag är så glad att jag faktiskt har rabarber. När vi bodde på orkestergränd så hade vi rabarber men de var inte så kraftiga utan ganska taniga. En skörd blev det sen var det slut. Kom ihåg så jag trivdes där och tyckte allt var så nytt. Vi hade ju bott i ett gammalt hus,med mycket personlighet,men där allt var ....gammalt. Därför kändes huset på orkestergränd så rakt och sprillans nytt hhahaa. Det var inte enkelt att flytta därifrån och in till staden,men mer praktiskt med tanke på att både vi och ungdomarna hade skola och jobb där. Jag och Dan flyttade flera gånger och vi tänkte ganska praktiskt och hur mycket vi behövde allt eftersom barnen flyttade. Vi planerade för att bli äldre och den som var kvar då skulle kunna bo kvar utifrån praktiskt och ekonomiskt tänk. Jaha se hur det gick hahaaa jag flyttade i alla fall. Antar att det blir en flytt till eftersom det kan bli jobbigt som gammal att bo här. Men det är då och nu är nu . Hade glömt hur mörkt det blir inne, när det är mulet. Får nog tända lite lampor kanske och mysa till det. Så skönt att vara ledig och ha en innedag. Blir en bra dag det här. Lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela