myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vi jobbar på...

Publicerad 2021-06-09 14:14:46 i Allmänt,

Jag och djuren och Dan haha. Märta sover i skuggan och blev helt slut efter promenaden. Kissarna är oxå loja och ligger här i skuggan. De håller på att ta ner en massa skog på andra sidan "stora" vägen och jag hajar till varje dag. Men det verkar som om dom även tagit ner det jättestora kala trädet som var så vackert. Stendött men vackert. Dan är oxå stendöd men han är med i mitt grejande ändå ha ha ha. Pratar till honom för han svarar inte speciellt tydligt. Fast han mumlade en hel del när han levde oxå. Jag var den som surrade och han bara "låtsades"lyssna precis som nu. Har nu planterat det mesta och nu hoppas jag att perennerna tar sig och trivs. Lite sommar plant ska jag nog sätta dit oxå. Gillar när det är lite brokigt och tokigt.
Borde måla lite men det är för varmt idag oxå. Så istället skall jag tvätta bilen och dammsuga bort all jord. Finns en hel del annat att sysselsatta mig med ändå. Borde nog vila lite egentligen men det gäller att passa på att göra utejobb när det går. Hähgen blommar fantastiskt vackert och det är så tyst och lugnt inte ens fåglarna kvittrar högt . Sitter på bron och dricker mitt kaffe och har det så bra. Lyssnar på fontänen och njuter av stillheten. Saknar inte staden ett dugg utan här kan jag gå omkring på gården i morgon rock ,vilket är en frihet på något vis. Nu ska jag nog ta en rök och surra ett tag till med Dan. Tror han gillar att jag ska tvätta bilen,för han tyckte alltid att jag använde bilen som skräpkorg. Så nu är han nog nöjd . Lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela