myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Längesedan jag vaknade sju!!

Publicerad 2021-03-29 08:18:26 i Allmänt,

Nu var det visserligen fortfarande kl 6 i min kropp, och har inte ställt om mig till sommartid ha ha ha. En härlig vindstilla morgon och jag tyckte det var så mysigt att höra änderna snattra nere i viken. Gårdagens regn tyngde ner snön ordentligt och då går smältningen fortare. Mitt humör är helt enkelt snömängds beroende!! Tänkte jag ska visa den söta lilla byrån,där jag nu kan lägga allt mitt krafs. Hmmm nu kom bilden överst!!! Ja skitsamma jag skriver från telefonen och autocorrekt skriver om och jag får backa och ändra. Men ibland glömmer jag och texterna kan bli hur knasiga som helst. Men mig gör det mindre då mitt skrivande är som en dagbok. Där jag kan skriva av mig, oftast då jag känner mig ledsen,ensam eller något som jag genom att skriva känner mig lättare i kropp och sinne. Har ont idag och jag jar nog grejat på lite för mycket de senaste dagarna. Men det är svårt att hitta balans på att vars i rörelse och röra på mig för mycket. Var på jobbet igår och hade med mig lite fika till de boende. Saknar ändå lukten som finns där haahh. Ja inte kisslukten som kan bli i en del av rummen, utan lite som sjukhusdoft. Så knäpp egentligen för det luktar ju inte gott, utan det får mig att känna att jag är i något sammanhang. Att jag har något som "behöver" mig. Skall snart fara dit och "arbetsträna"någon timme. Märta stannar hemma och kisse håller ställningarna. Han är ju mannen i huset....nja nu visserligen kastrerad man. Men hos oss bestämmer han och Siv är hans vapendragare som ibland retar honom till vansinne. Han ligger och sover och hon petar på honom eller smyger fram och attackerar svansen. Har hänt spännande saker i helgen men det får jag berätta om senare....kan säga att det handlar om andar och flera stycken dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela