myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag 6/3

Publicerad 2021-03-06 12:06:03 i Allmänt,

Vaknade tidigt pga värk och den sista timmen låg jag bara och vred mig och försökte sova. Men gav upp och gick upp strax före sex. Det är som ondast på morgonen och de första timmarna och jag kan nästan inte sitta still. Sen blir det bättre även om smärtan aldrig försvinner så finns det olika grader av den oxå. Igårkväll så var det en kamp att hålla mig vaken efter klockan sju....och jag höll ut till nästan klockan nio, men måste sitta upp för man blir dåsig av tabletterna och ögonen vill bara falla igen. Det är i och försig en skön känsla ,men jag måste ju ut med Märta och det blir lite tidigt att lägga sig klockan sju. Dotterns svärfar ligger på sitt yttersta och jag känner så med hans fru som nu befinner sig i den där märkliga "bubblan" av verklig overklighet. Han fick sin cancerdiagnos bara ngn månad innan Dan och alla trodde att det skulle gå fort, men han har överlevt tills nu. Jag är så tacksam och glad att jag gjort bort den där hemska tiden. Men det vrider i magen när jag tänker på att hon sen skall hitta sig ett nytt liv utan den man hon har levt med i 45 år. Nu har hon ett helt hus fullt med grejor och allt som hon blir helt ensam med. Tur är att hon bor i ett mindre samhälle och där tenderar det vara fler som kan hjälpas åt, när det så krävs. Har just varit ut med Märta och hon har ett jädrarns luktsinne. Hon gillar ju kottar och hon känner lukten av dem genom snön och gräver hål tills hon kan ta den kotte hon har luktat sig till. Imponerande tycker jag och jag kanske borde träna henne att hitta något värdefullt....guld!!! vore inte helt fel. Igår så gick jag igenom kylskåpet och gjorde matlådor och det tog hela dagen, för jag var stundtals enarmad. Hinner inte äta upp allt så jag kommer att ge bort några matlådor oxå. Blir bara ett kort inlägg då det är dags för en ny värktablett nu. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela