myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

När man fattat ett beslut

Publicerad 2021-03-24 10:15:17 i Allmänt,

Det kan göra ont,så ont när man har fattat ett beslut som är rätt. Sitter och skriver på en lösta på var jag ska ta hem från stugan. Jordspade, morgonrocken, tofflorna, vasen vi köpte på vår första resa, såg, tavlan på oss, Dans tandborste!! En hel del som jag vill ta hem eller spara, eller behöver här där jag bor nu. Jag har fattat beslutet sedan tidigare att jag "inte vill ha " stugan längre. Det är det mest smarta beslutet att ta och det rätta. Men det är ändå jobbigt att liksom tömma den på våra grejer. Det mesta lämnas ju så klart både inne och ute. Ansvaret tynger mig för mycket,liksom den kostnad det innebär,även om det är billigt för en stuga. Förhoppningsvis så kommer den att bli kvar om någon av barnen vill ha den. Men jag har insett att en "epok" är förbi och det kommer aldrig att bli detsamma. Jag vill framförallt slippa ansvaret men oxå känslan av att vara ensammare än någonsin då jag sitter där på altanen. Minnen är fina på så många sätt,men jag vill inte leva i minnen. Dan älskade stugan och det gör jag oxå, men det gör så ont att se grillen och hans fåtölj tom. Idag har jag bytt lite gardiner men inte torkat fönstren. Dammar mattorna och tvättat vinterjackan. Inte så tokig så att jag tror att vintern riktigt har släppt greppet,utan har tagit fram en annan jacka. Har även klippt Märta..!?!! Stackarn ser för taskig ut hahaah. Måste finputsa lite,men tar det en annan dag. Har köpt mögeltvätt inför tvätt av det som ska målas på altanen, köpte även en sådan där handpumpsputa,så blir det kanske lättare. Gardinerna passar kanske inte så bra in färgmässigt hahah. Men var så sugen på lite färg. Allt som piggar upp.
Måste köpa en sommarmatta. Brukar byta mattor på sommaren då man ofta är halvsmutsig om fötterna när man springer ut och in och har man en billig matta kan man bara kasta den sedan. Längtar tills jag kan sitta ute och dricka mitt kaffe på altanen. Vill göra rabatter överallt haahah. Dan blev galen på alla mina rabatter då han tyckte det blev bökigare att klippa gräset. På den tiden så skötte han allt sådant så nu måste jag tänka till lite mer hur jag ska planera. Nu ska jag dammsuga och dammtorka och fortsatta med allt jag tänkt göra. Tittar ut och mår så bra när jag ser takdroppet. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela