myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Weekend

Publicerad 2021-03-28 10:15:47 i Allmänt,

Ja det har varit en intensiv helg, eller nu tänker jag från torsdag. Varit till läkaren på onsdag och till sjukgymnast på torsdag. Vilket blev en liten "chock" då jag blev fortsatt sjukskriven. På torsdagen hämtade jag ju lilla Ruth och dottern for till Ramsele på svärfaderns begravning. Som hon inte kunde närvaro på med tanke på L. Han har svårt för miljöombyten och då blir det jobbigt för hela familjen. Under tiden de var borta hade jag påtagit mig jobbet att måla om L:s rum.??? Vilket var en liten utmaning och en aning jobbigare än jag hade hoppats på. Jag är ju ganska enarmad......men att det blev så bra gjorde att det kändes så värt och roligt. Dessutom så tyckte han om det eller mer var oberörd. Stod länge och tittade i sitt rum, men ingen negativ reaktion alls. Igår så for jag och M på samma butik som jag var på förra helgen, målet var inte bara sällskapet utan även att jag skulle köpa mig en gammal byrå. Såg en sekretär av mindre slag förra helgen som jag tyckte om, men den var nu såld. Så det blev en annan liten sak, så nu kan jag ha allt krafs som jag behöver eller vill ha kvar där. Vädret i helgen har väl inte varit toppen, men regn är bra för snösmältningen. Sitter i soffan och hör småfåglarna utanför huset. Kissarna är ute och har väl antagligen dyngat ner sig i lervällingen på vägen, åtminstone Sivan. Igår såg jag svanarna flyga över mig och det måste jag få räkna som vårtecken?? Nu skriver jag 28 mars....som jag längtat till slutet av mars. Fortfarande mycket snö, men det tinar lite varje dag. Det är betydligt fler som nu är här i sina stugor och det är nästan fullt efter gatan av stugfolk. Har ett par som kört ända från Lund för att vara här i stugan till påsk. De härstammar bägge två här uppifrån norra delen av landet. Igår så gjorde jag toscamazariner och de blev goda. Jag smällde i mig två stycken och blev lite för mätt, då jag just ätit middag. Pratade med Göteborgsfolket på skype och lilla C döptes igår. Kom på en sådan bra dopgåva istället för en massa trams som sparbössor och silverbestick och gud vet allt som man gav förr. En dockvagn....de kommer att älska den bägge två. Var först fundersam om det skulle bli osämja mellan flickorna om C fick en vagn. Men de bråkar inte så mycket utan delar ganska bra på sina saker. E hade ramlat på förskolan i fredags och dessutom bränt sig på kaffekokaren så hon var lite mer kramig och ville vara nära mamma och pappa. Det bevisar att hur bra man än är på bevaka och skydda sina barn så kan ändå olyckan vara framme. Hon tecknade och såg så glad ut när mamma R sjöng lilla snigel och indiansången. Tror att det snart kommer att lossna och det kommer att komma ord. Idag så använder hon både ljud och tecken för att kommunicera. Så jag längtar efter dem <3 Idag skall jag fara på jobbet en stund och fika med kollegor och boende. Har köpt en tröja och en deospray till en av dem som jag är kontaktperson för. Han är en snart hundraårig man som inte har någon familj kvar och därför ingen som kan sköta om sådana saker. Pengar till inköp står han för själv och redovisas till hans gode man. Nu skall jag starta en maskin tvätt, då lilla Ruth kissade på toamattan.....som sagt inte helt pålitlig än det lilla livet. Hon har så svårt att koncentrera sig på att kissa ute då hon hellre busar och leker med Märta. Har provat att bara springa ut med henne men då vill hon bara in till Märta igen. men oftast kissar hon som sagt utomhus. Tänkte duscha idag men det blir nog när jag kommer hem igen, då mitt hur tar evigheter att torka, att blåsa håret gör det bara risigt och går inte fort det heller. Vilket sliter väldigt mycket på mitt hår. Nu är det i och försig både nött och slitet, men jag bryr mig inte så mycket om det. Men att blåsa det gör det ju bara värre så det brukar jag undvika. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela