myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En jobbig dag ,på ett annat sätt.....

Publicerad 2021-05-02 19:34:30 i Allmänt,

Igår så var ju S med familj här och hjälpte mig att räkna ut mängden virke och att ta ned 2 paraboler!!! Vi började kolla hur växthuset kommer att se ut färdigt och ställde upp det mot väggen. Senare på aftonen hörde jag en smäll och hejsan hoppsan, då hade det fallit fram i bitar. Men tror inte något viktigt gick sönder.... M sov över inatt hos mig och hon behöver mycket uppmärksamhet i perioder. Ibland kan hon sysselsätta sig själv en stund med något spel. Men oftast vill hon prata och att vi ska göra något spel tillsammans på telefonen. Hon tycker det är så märkligt att jag blånekar att lära mig spela spel på datorn eller telefonen. Vaknade tidigt och en stund efter kom M tassandes och jag började med frukosten. Sen gick jag ut och krattade lite och grävde bort en hel del gräs i gången och mot väggen på framsidan. Men jag fick så ont i bägge!!!armarna efter ett tag och det är så jobbigt att inte kunna fastän jag vill. Blir så att jag överarbetar med den "friska armen" så jag har nu ont i den oxå....suck. Måste nog börja öka dosen ,så att jag klarar att jobba. Finns ju så mycket att göra, men jag måste ju prioritera jobbet och orka med det. Har även beställt virke, jord och skivor, så jag klarar mig ett tag hahha. Tog hemkörning och tänker man på att jag är helt beroende av andra och andras bilar och släphyra osv. Så blir det inte så mycket dyrare. Ungdomarna jobbar och sliter med familj och annat och trots att jag vet att de mer än gärna hjälper mig så känns det knepigt att varje helg behöva hjälp. Nu klarar jag mig ett tag och det är ju inte heller superbråttom, om än jag mer än gärna hade orkat mer, än jag gör. Men jag har oxå varit så bekymrad och ledsen för dotterns skull och blir så frustrerad över hela situationen. De har ju sökt assistans både till FK och kommunen och fått avlsag från försäkringskassan!!! Förvånad??? Inte alls!!?? mer förbannad och har lust att gå dit och spotta dem i ansiktet. De hade skickat in allt och lite till och bilder på hur lilla L gnager och biter på allt. Fönsterbräder, vägghörn, sladdar, kläder, bord, stolar ja i princip allt. Sen har FK mage att ifrågasätta om inte föräldrarna gnagt och sen tagit kort??!!! Blir så arg att jag faktiskt gråter....
Nu har L:s smearing (kladd och ätande av bajs) ökat igen och trots att han har specilalkläder och dubbla klädlager så lyckas han!! Han är så snabb att det går inte att förstå om man inte sett det med egna ögon. Hur ska dottern med sin onda kropp klara att hålla fast honom och försöka ta bort allt bajs ur munnen och håret och överallt själv!!! Går ju knappt om man är två att hålla det gråtande och kämpande barnet, som inte förstår vad man gör......det gör så ont i hela min kropp när jag tänker på hela deras familjesituation. Dottern är hemmasittare och vägrar att gå till skolan och nu är min största skräck att förskolan säger att L inte kan vara kvar pga hans smearande. Han har ju flera vuxna där men inte ens då hinner de med....... Ska L vara hemma på heltid då så, fasar jag för att min dotter totalt klappar ihop. Jag kan inte ta hand om L själv, trots att jag tycker mig vara kapabel och stark. Jag orkar inte och förstår inte honom och kan läsa alla hans behov och signaler. Bägge barnen sover dåligt på nätterna trots att de bägge äter sömnmedicin. När ska då föräldrarna sova? Nu pratar vi inte om tunga småbarnsår, utan en familjs kamp för deras barn och sin egna mentala hälsa. Lösningen på alla problem är inte assistans men förhoppningsvis en hjälp. Jag är så bekymrad och det är så hemskt att jag inte kan göra något alls för att hjälpa och stödja, mer än små insatser. Så skönt att få skriva av sig här och liksom lätta på ventilen. Nu är det nog dax att ta ut gratängen ur ugnen. Hade rester och det blev både en gratäng och en paj. Imorgon börjar jag tidigt och efter jobbet ska jag hämta lilla Ruth och hon älskar att få leka med Märta och är så nyfiken på katterna om än lite halvrädd hahaah. Tror att hon ska få vara här i några dagar, för hon är väldens goaste lilla "hundgris". Kram på er och lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela