myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon Lördag

Publicerad 2021-05-01 08:52:58 i Allmänt,

Har ju börjat om med nervsmärtemedicinen igen och den blir jag trött av så nu är det inga problem att somna. Men man blir även dagstrött av den och det är ibland riktigt frustrerande när helt plötsligt orken bara tar slut. Var i alla fall in till staden och köpte en sommarmatta framför soffan. Inte speciellt snyggt, men billigt värre. Var och köpte mat till djuren och hittade ett stort köttben till Märta. Hon är nästan hypnotiserad av det och har sovit med det i sängen. Började bränna i den fina tunnan jag fick av goaste vännerna och rev ner den fula humlen, jag gillar verkligen inte humle, för det är bara en insektssamling och hopplös att utrota. Jäsickens vilka rötter de har!!! Krattade och samlade ihop högar och fick bort en hel del. Men det är bara en fjutt av allt jag har i form av stammar, grenar och stubbar. Skulle jag börja som Emil i Lönneberga och snida gubbar så har jag matrial livet ut hahha. Måste helt enkelt köra bort så mycket jag orkar, fast det blir nog inte i år. Tänker att de även blir lättare ju mer de får ligga och torka. Hade jag varit det minsta modig så hade jag bränt upp det. Men är rädd att jag skulle bränna upp hela området, det räcker att hålla koll på tunnan. Har börjat "meditera"!!! i alla fall lyssna på meditation ,men tankarna far bara iväg och jag inser att det är en träningssak. Lyssnar på Björn Lindeblad som varit munk i 16 år och så klok och vet hur svårt det är att meditera. Han säger själv att han tycker det är jättesvårt. Började tänka på min halvsyster och henne träffade jag utanför Avion härom veckan. Jag tycker själv att vi är så lika varann och jag älskar den känslan. Jag har ju ingen likhet med någon annan i släkten, förutom mamma. Men med min halvsyster ser jag så mycket av mig själv och min kropp.
Här är hon med sin man och det skiljer 20 år mellan oss. Har oxå en halvbror men han blev väldigt upprörd av min existens och det rörde upp hela familjens relationer. Idag kommer S med familj och skall hjälpa mig att räkna ut hur mycket virke och skivor jag behöver köpa. Mäta och såga rakt, suger jag på. Dan var helt enkelt suverän på sådant och han hade varken för mycket eller för lite när han byggt klart. S skulle oxå ta med en starkare skruvdragare än den jag har för det orkade inte ta ner några "djävlar i mig "skruvar som parabolerna sitter fast med. Behöver dem inte längre så de skall plockas ner. Får se om vi även hinner plocka ner en stupränna, som även den har skruvar som sitter som berget. Är tacksam över all hjälp som jag får,men det är obekvämt att vara beroende av andra. Men det går bättre och bättre, mest för att jag inte har något val. Nu skall jag göra sallad för jag har lovat att bjuda på lunch. Kram på er och lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela