myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hej och hå

Publicerad 2021-05-24 18:22:13 i Allmänt,

igår så skrev jag ett inlägg som sen försvann när jag skulle "spara". Idag så har jag varit en flitig myra...igen. Vaknade tidigt och tjugo över sju var jag hos veterinären med Siv. Dagen var kommen då hon skulle knipsas och inte orsaka mattemamma problem med ett helt gäng kattungar. Efter avlämning så for jag mot Byggmax, säger mot för jag vimsa runt hela västerslätt innan jag hittade.Där inhandlade jag så många lecablock jag kunde och for hemåt. Hade tänkt bygga min rabatt med hjälp av trädstammar och tegelpannor?!!! Vill som ha en liten avsats, och måste därför bygga upp den med kanter. Som jag har sågat, staplat, fyllt ut och grejat och inte tusan blev det varken rakt, snyggt eller stabilt. Så jag fick krypa till korset och öppna upp plånboken och köpa lecablock.
Målade .grävde och rensade bort allt gräs mot staketet och målade lite till. Sen var det dags att hämta Siv som nu var vaken. Men först tillbaka till Byggmax och inköp av fler block. De sa att hon skulle vara trött och skulle ta det lugnt och inte gå ut på 14 dagar!!!!!!!????? Hur ska det går? Hon är ju som en vessla när man öppnar dörren. Inte tusan var hon trött, utan sprang ur buren och hopp upp på bänken och började käka. Hur hindrar man en klätterapa till just det....klättra och hoppa. Suck...säger jag denna tid kommer att bli en prövning för oss bägge. Imorgon börjar jobbet igen ,men med en kort dag. Så jag kan fara hemåt och fortsätta att jobba och greja. Det är superskönt att vara ute och greja även om det inte är fint väder. Har mycket kvar innan jag ens är halvnöjd haha. Men det är ju det som är hela grejen med att vara ute och jobba. Man blir aldrig riktigt klar, utan det skall ju oxå underhållas. Syns inte så mycket för en utomstående men jag har gjort skitmycket härute. Dessutom upptäckte jag att jag har rabarber? vilket känns lite kul. Men jisses så skitig man blir när man ömsom kryper på marken och ömsom bär jordkokor och sen målar lite hahaha. Så nu har jag duschat och ska strax äta middag. Det blir rester sedan gårdagen och det är skönt att slippa laga mat nu. Behöver en hel del blomjord inser jag och imorgon efter jobbet tänker jag svänga förbi och köpa några säckar. Har en vision av att jag kanske blir klar så jag kan plantera ner lite till helgen?? Skulle behövt vara ledig hela veckan hhahaha. Nej ingen fara, det är ingen brådska, bara kul att få plantera. Sonen har ju tagit över pappas ställe och där kan jag ta flera plantor, vilket är super, med tanke på hur dyrt det är med växter. I år blir nog tanken mer att få ner växter i jorden och sen nästa år får jag kanske planera om och plantera om då jag är osäker på höjderna på växterna. Sen måste jag ju veta vilka blommor och växter som inte rådjur gillar?? För de är ju och äter upp allt annars. Vet att gula blommor inte är goda enligt rådjur. Nu ska jag slappa resten av kvällen,förutom gå ut med Märta på kissprommis. Gillar inte att duscha och krypa in i morgonrock och sen klä på sig igen. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela