myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hmmm

Publicerad 2021-05-10 07:58:18 i Allmänt,

Detta väder hade jag inte väntat mig,av någon underlig anledning. Kallt och regnigt och inte kul alls. Hade planer för vad jag skulle göra idag och det känns inte alls aktuellt att vara ute nu. Ska lämna in bilen kl 9 och tanken var att jag skulle greja på ute idag,tills jag skulle hämta bilen i eftermiddag. Men fy och Burr och det känns kallt inne oxå. Har roat mig med att laga denna lilla hjortskalle istället. Nu är de flesta, eller rättare sagt de bitar som gick att laga på plats. Fick spackla lite och nästa åtgärd blir att försöka måla så att det inte syns. I värsta fall får jag måla om den helt.
Igår sprang jag på tre avdelningar och på det sista stället då avled det en person och jag fick uppgiften att tvätta och göra i ordning personen tills anhöriga kom. Man tvättar personen och klär sedan personen fint. Bäddar med lite fina vita lakan och ställer fram ljus,blommor och skapar en fin omgivning. Var precis klar när anhöriga kom och jag beklagade och lämnade rummet. Då var mitt arbetspass över och jag for mot yttersjö,för att hämta Märta. I bilen brast det och jag kunde gråta av all anspänning. Minnen från när vi tvättade och klädde Dan vällde fram och känslan jag hade då. Att jag liksom inte var fullt närvarande, att jag liksom bara fungerade. Insidan var liksom någon annanstans, väldigt underligt. Det var så ofattbart att jag tror inte jag kunde ta in situationen. Att Dan var död och att jag och hans dotter gjorde i ordning honom. Jag skulle nu fara hem och jag var änka!!!!! Så skönt att där fanns vänner och barn att dela detta med,annars hade jag trott att allt var en dröm. Så här efteråt är det nästan omöjligt att förstå att jag överlevt,att jag står upp?? Kan ärligt säga att det var Märtas existens och löftet till Dan att göra allt jag kunde för att orka finnas kvar, som gör att jag nu sitter här. Har fått så mycken omtanke av min omgivning och även om coronan har härjat, så har jag känt deras värme. Usch vad det regnar nu....och jag får nog öka på värmen,så att det inte blir så där fuktigt kallt härinne. Katterna har flytt regnet och sitter ute på altanen, i allt stök och bok där. Har styrt ihop allt på en sida så att jag skulle kunna måla....ehh inte aktuellt idag i alla fall. Blir nog en slöardag och det är nog så bra,för jag känner mig lite sliten efter helgjobbet. Vem vet om det lättar lite i eftermiddag och jag kan vara ute lite. Har lite ärenden i stan som jag annars kan fixa medan jag hämtar bilen i eftermiddag. Men nu ska jag dricka lite kaffe innan jag rullar mot staden. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela