myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ingen grannfejd...

Publicerad 2021-05-16 15:05:01 i Allmänt,

Som vanligt så jagade jag upp mig i onödan. Gick över och hon var ute och krattade och var så trevlig och inte ett dugg sur. Så onödig energi jag slösar på småsaker och jag blir så irriterad på mig själv,även om jag förstår att jag är lite "skör" Här har Flitens lampa lyst och jag har grejat och fejat och hunnit göra lite matlådor oxå. Nu sitter jag på altanen och den är klar ...eh. Nästan i alla fall,saknar lite färg och skruvar och ta ner en hylla och lite sådant. Men det går i alla fall att sitta där. Har målat och grävt fram rabattkanter,dragit ris och burit hit och dit grejer. Nu ät jag mör i hela kroppen och har ont i armen,så nu avslutar jag kroppsarbetet för idag. Ska gå och duscha och ta på mig rent,för jag har jord t om i öronen och är så skitig. Nu börjar en ny arbetsvecka men jag har tagit semester nästa helg och är ledig på fredagen,så det ser jag framemot. Så skönt att få vara hemma och jobba bort lite. Älskar denna årstid och doften av jord och lite fuktigt gräs. Inge mygg och inga getingar som stör friden,bara fågelsång och lite skrikande änder i viken. Just idag är det mesta bra och jag känner mig vid gott mod och försöker njuta av dagen. Nu snart åker de flesta stugmänniskorna hem och det blir lugnt igen ha ha ha. Tänk i sommar vad folk det ska vara härute?? Vi har ju en lugn gata,men hör trafiken på den större vägen. Tänkte kanske döpa sommargäster till något!! Måsarna...vad tros om det ? Ha ha ha. Skönt att jag bor på ett litet område och inga hemska barnfamiljer bor här hahaah .Skojar så bitter gammal kärring har jag inte blivit...än. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela