myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag i maj

Publicerad 2021-05-29 08:48:17 i Allmänt,

Sitter ute på altanen och dricker mitt kaffe. Märta ligger bredvid och snusar och sover. Skall snart gå ut till bilen och dammsuga skuffen. Där har det fraktas sten och jord och även om det behövs mer,så vill jag sanera hahaah. Kämpar på med rabatten och det går saaaakta framåt. Några tuvor i taget och till slut så blir det klart. Men så less och ont i ryggen jag får av slitande och stickande och grävande. På återträffen med sorgegruppen så kände jag att jag kommit längst i mitt sorgearbetet och det kan jag tacka flytten hit för. Alltid något att pyssla på med och filosofera över än hemfalla åt dysterhet. Har mina begränsningar och blir så liten ibland,men för det mesta är allt helt okey. Känner att jag njuter även av de kalla och kyliga dagarna. Ingen snö är lika med glädje och förnöjsamhet. Idag funderar jag på var tusan jag ska ställa en blomma jag fått som stickling och som jag skött om som ett barn hahaha. Måste ju få sol men inte stå lägligt till för rådjuren att mumsa upp. Den heter Känguruäpple! Tycker det är ett lustigt namn på en blomma. Längtar förtvivlat mycket efter den dagen jag kan få hämta blommor på Bergsboda (pappas gamla hus) och plantera här. Ska ha sova över besök av M idag och vi ska göra Batik. Hon har surrat om det ett tag och jag lovade att vi ska göra det idag. Men jag hoppas att jag får möjlighet att få vara ute och gräva och rensa och fixa en rabattkant på en annan rabatt jag har. Där råder växtkaos och det kan bli en utmaning om vad som är ogräs och vad som är blommor. Växthuset ligger fortfarande omkullvällt och det fixar jag inte själv att bygga ihop. Gräset växer och det är snart dags att klippa igen. Skulle behövt en dräng hahhaa som kunde röja lite i "skogen" för röjsåg kan jag fixa men inte röja. Nåja det får väl bli ett annat år. Har ju ett berg av stam,gren och kvist och en del annat att tjollra på med. Målade i alla fall klart utsidan på altanen igår och det blev bra. Måste möblera om i garderoben för femtielfte gången. Jag vill kunna rymma dammsugaren där och då blir det lite flyttande av korgar och grunks. Herreminje så mycket man ändå vill ha kvar och förvara nära. Såsom glödlampor.sladdar, brickor,djurmatssäckar,dukar, skurhink, skor ja det tar inte slut ha ha ha. Ändå så har jag säkert en bråkdel av allt jag haft. Nä nu börjar jag slöa till,så snabbt ut och jobba igen. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela