myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 17 maj

Publicerad 2021-05-17 18:03:11 i Allmänt,

Känd som om jag varit på språng hela dagen. Slutade redan klockan tolv idag och for hem och gick ut med djuren,allihop...
Skrev kom ihåg lista och ringde till krauta för att höra var sjuttsingen min beställning var?!? Mätade hur lång skarvsladd jag behövde till lilla rummet. Sen in till staden och till Ikea,panduro, Clas Ohlsson och sen Willys. Väl klar där iväg och köpte 8 säckar blomjord och hämtade veckans icakasse. Sen iväg till Yttersjö för att lämna över några karbinhakar de ville ha inköpta. Sen hemåt och packa ur bilen och sen spolade jag snabbt av den värsta leran från bilen. Mellan Yttersjö och E4 är det grusväg och regnet hade gjort gegga av den nu. Slängde i mig lite fil och flingor och packa upp och klippte till halkskydd att sätta under plymåerna på soffan ute på altanen. Nu är det 3dagar kvar sedan ledig till att jobba med annat istället,ska ju upp till stugan och slänga skräpet som jag fyllt upp i garaget. Fick veta idag att dottern skall vara en av julipratarna på Pop och rock i juli. Så roligt och nu försöker hon ta fram låtar till programmet. Sitter och ser på förlossningskliniken från Norge och sitter och sympatikrystar ha ha ha. Så mysigt och man minns sina egna födslar, jag hade dock ganska bra förlossningar. Men den sista var så snabb att det var nästan chockartat. Jag minns hur mysigt det kunde vara att vara gravid eller åtminstone att känna bebisen i magen. Nu ligger hundarna i mitt knä och kissarna ute på altanen,de gillar verkligen att vara därute. Då kan de vara ute men ändå inne. Nu ska jag bara slappa resten av kvällen och hålla mig vaken till klockan nio i alla fall ha ha ha. Måste ju ut med dogsen och sen får jag gå och sova. Imorgon är det tydligen lite bättre väder på eftermiddagen så då kan jag få fortsätta att jobba lite utomhus. Har ju inte hunnit rensa klart allt skrot runt förrådet. På torsdag måste det vara klart för då kommer släpvagnen och jag ska fylla det allt jag kan. Tur att sonen har en stor släpvagn och jag skulle bli glad om jag fick bort lite av brädhögen som ligger härute. Det är från innertaket på altanen och det bör nog sågas i mindre bittsr för att bli lättare att bära. Får se om jag lyckad kapa dem med cirkelsågen, lite läskigt och jag drar mig för att göra det,men det kommer bli lättar att bli av med skiten. Nu ska jag ta en Pepsi och försöka hålla.mig vaken till nio. Lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela