myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag i maj

Publicerad 2021-05-05 07:07:43 i Allmänt,

Älskar att vi är i maj och hoppet och värmen finns i hela kroppen. Har fortfarande Ruth hos mig och vilken fin hund hon är. Här får hon springa lös och det syns att hon är lycklig i hela kroppen av att leka med Märta och kissarna. Det enda som är lite tokigt är att hon är lika gosig som Siv och Märta och jag kan inte rymma alla tre i knät. Så någon av dem sitter och ser på mig med olycklig blick. Igår så rensade jag så gott det gick en rabatt. Verkar finnas flera växter där och jag vill vänta tills man kan identifiera vad som är ogräs. Idag efter jobbet är planen att jag ska börja bära lite skräp till "garaget" så är det lättare forsla iväg lite då och då. Samt att jag har en del som skall in i förrådet!!! Och där är det fyllt till bristningsgränsen av mest jox. Föregående ägare lämnade ju det som det var och där finns nog det som mest är trasigt eller gammal målarfärg. Börjar inte förrän åtta idag,för jag skall följa en boende till Nus, och slutar redan 12.30. Så jag borde hinna en del innan middagen ,sen får vi se hur länge jag står ut. För det skulle blåsa hård vind här vid kusten idag. Havet kyler och då kan det kännas kallt,när det blåser. Nu ska jag ge voffsingarna lite käk och sen drar jag. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela