myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Rackarns anåda...

Publicerad 2021-05-07 06:48:24 i Allmänt,

Idag är jag öm och lemmen i hela kroppen, för igår gick jag på som en jordfräs. Vaknade tidigt och gick ut med alla djuren haha. Missarna gillar att gå på hundprommis. Sen satte jag igång och stekte tre fläskfileeler.....stavning???sen gjorde jag en typ korv Stroganoff och en kycklingwok. Blev en hel del matlådor,i alla fall. Sen direkt ut och grävde och rensade och krattade och fick bort en hel del gräs från baksidans fasad. Upptäckte ruttnade bräder,, så dem måste jag byta ut. Skall se om jag hittar någon kofot därute i förrådet,senare idag. Sen mot staden och in till Biltema för inköp av färg till fönsterblecken,presseningar och lite käppar. Tänkte prova vässa dem och se om de kan bli bra stöd att sticka ner i jorden för att stödja upp ett projekt i den blivande rabatten. Sen till Bergsboda och vara barnvakt,medan sonen for iväg med lite skrot och hade möte med någon som skulle gräva ett avlopp. Efter det tillbaka till shopping. Köpte mer vitfärg, ogräsättika, färg till stenfoten på huset och oljefärg för pigmentering av olja. Var och bokade tid för jag tycker att bromsarna gnisslar lite,så på måndag blir det att lämna in den. Sen fick jag ett stenskott,och det skall lagas nu på morgonen. Sen snabbt tillbaka till sonen för uppvaktning av N som fyller år i helgen,men då jobbar jag. Så igår kväll har när jag hem var jag ganska mör ha ha ha. Men nu iväg till glasmästaren.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela