myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Semester

Publicerad 2021-05-19 08:06:18 i Allmänt,

Har tagit en semesterdag idag och tänkte fortsätta med alla mina projekt. Det här är ett
Men jag måste även övervinna rädslan över att stå på stege...fattar inte varför det känns så läskigt. I ungdomen fanns inga sådana rädslor! Har man blivit förståndigare eller fegare med åren? Tror i mitt fall att det är en kombination. Igår sprayade jag med metallspray blomlådan som jag hittade i förrådet. Den var rostig som tusan så först tvätt och sen skrapa och borsta. Kommer nog att bli bra eller åtminstone bättre. På IKEA hade jag köpt naturfärgade lampskärmar,som var som lindade med snöre. De ville jag ha vita,så de håller jag oxå på att spraya,men de där snörena suger färg så det kommer nog inte att räcka med en burk spray. Har grävt fram eller snarare bort allt gräs som varit runt husgrunden. Den ska oxå målas tänkte jag. Sen ska jag se om jag hittar en lämplig bräda att ersätta den ruttnade som nu är borttagen. Igår så fnissade jag och hade riktigt kul med Dan. Ja jag vet att det låter knasigt,men så var det. Så fort han såg en grop eller svacka så ville han alltid fylla upp och jämna till och jag retade honom ofta för det. Igår så började jag gräva rabatten och jag tänker mig en ganska stor en. Hur som så var det så tungt,det är lerjord och så tungt så jag orkade knappt dra bort tuvorna. Hade en plan om att lägga upp tuvor på en presenning och dra bort dem till där jag tänkt slänga dem. Fanns inte en chans att jag kunde dra det första lasset. Tittade upp och såg diket mot staketet!!! Ja där blir det perfekt att fylla upp. Jag riktigt kände i hela kroppen Dans leende och huckrande skratt. -Duktig flicka.....hahahaa Jag fick ta några tuvor i taget och trots att jag är stark så blev jag helt slut och fick ont i ryggen. Inser att jag måste nog ta några tuvor i taget om jag inte ska bli helt knäckt. Hur kan inte tuva bli så tung!! Speciellt när det inte är stora tuvor,utan lika stor som Siv!!! Imorse så busade Ruth med kisse och det kan man se
Hon är så söt att man vill bara pussa på henne. Kommer sakna henne oerhört. Men Märta vill nog vara ensamhund och vill inte dela mig med någon annan. Hon har varit helt rumsren, men jag litar inte ändå på henne då mycket att jag vågat lägga ut mattorna. Men på altanen har jag mattor och där har det inte hänt någon olycka. Kommer nog bli så att när dotterns man jobbar helg kommer nog Ruth vara här,eller om lilla L kommer i en sämre period. Även om Ruth har varit där när jag jobbat,så saknar de henne jättemycket. Speciellt M som sover bättre med Ruth i sängen. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sen börja arbetsdagen med att gå ut i förrådet och spraya mina lampskärmar. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela