myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag

Publicerad 2021-05-11 08:25:47 i Allmänt,

Idag jobbar jag eftermiddag och var vete sjutton. Har jag tur så behöver jag inte gå iväg till ngn annan avdelning. Tänkte ta några fönster i alla fall på utsidan,som vetter in mot altanen. Efter rengöring och tvätt av takstolparna så har det runnit på fönstren och det ser dimmigt ut. Tack gode gud att jag har fått låna av dottern denna apparat. Tycker den är toppen och det går i ett huj att torka och blir bättre än när jag gör det "manuellt".
Måste tvärdammsuga av oxå,för missarna drar in allt möjligt skräp,som fastnar i deras pälsar. Förutom vanligt löv och småkvistar. Så fastnar det tallbarr och träpinnar,som liksom fastnar på bakbenen. Har drömt allt möjligt inatt och minns bara fragment,men det mesta är från något jag läst och sett. Inatt har jag städat,åkt buss,torkat fönster, träffat hönor och en svan! Träffat en som jag inte träffat på 30 år och fått jättelånga ben och var t om skitsnygg hahaha. Det bästa med att äta nervsmärta medicinen är att jag har inga problem med att somna. Baksidan är att jag är tröttare och blir lätt dåsig. Har Ruth hos mig den här veckan oxå, och hon är en härlig voffsing. Nu verkar det gå in i en lättare period för lilla L och hon kan nog flytta hem snart igen. Barnen saknar henne väldigt mycket och framförallt M har svårt att sova utan Ruth. Men det måste nog bli så här,att hon bor här när det kommer extra tunga perioder. Men hela familjen saknar henne och hennes närvaro. För mig är det okey och skulle nog säga att hon är rumsren nu. Ska prova lägga ut en matta och se hur det går. Problemet med att hon börjat göra inne är att när dottern är hemma ensam med L och han har en av sina "perioder"så kan man inte lämna honom utan uppsikt och det har varit svårt att gå ut med henne regelbundet. Behövs bara att det går 2dagar av misslyckande då faller hon fort tillbaka och kissar inne. Nu ska de bygga en liten inhägnad så att de kan släppa ut henne,där tills den andra föräldern kommer hem och de kan gå på längre promenad. Sen blir hon ju äldre och börjar förstå det här med att kissa ute för hon är lättlärd och super härlig voffsing. På torsdag verkar det bli bra väder och jag slutar tidigt och jag ser redan nu framemot att få ta tag i oredan ute på gården. Lite borde jag i alla fall få gjort och jag tycker om att få göra något vettigt. Den blir det att börja tvätta fönsterkarmar,inför målning och kanske få bort hängrännan på altanen. Den brädan är ju helt genom rutten och jag tror att jag hittat utbytesbräda på den nedre delen av altanen. Kommer att bli fint så småningom och kanske t om riktigt bra hahaah. Bara att gräva fram kanterna på grusgången gjorde stor skillnad och nu är det inte många meter kvar. Har hittat tegelpannor och nu funderar jag och klurar på att behålla några och använda i rabatten jag planerar. Tänkte ju göra en högre avsats och då skulle de nog bli bra stöd och kant,tänker jag. Ska goggla och se om jag hittar någon bra inspiration. Alltså jag googlar flera gånger per dag,för att söka svar och tips på sådant jag undrar eller behöver veta. Hur gjorde vi förr?? Utan google? Det verkar spricka upp i molntäcket och det har blivit lite ljusare ute. Det har varit dimmigt och regnigt nu på morgonen och bägge vovvarna gjorde sina behov snabbt som ögat för att gå in och sova en stund till. Märta ligger bredvid mig och Siv på axeln och Ruth i knät, bara kisse som är ute och spejar. Nu ska jag dricka en kopp kaffe och se om de är vakna nog för lite frukost. Ruth skulle nog kunna tänka sig att äta konstant och mopsar är känd för sin glupskhet och liksom slukar maten. Har köpt en speciell mstskål åt henne,där hon får liksom "jobba"för att få i sig maten . Märta slickar i sig maten om man skulle jämföra de två Men först kaffe . Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela