myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Åter till vardagen

Publicerad 2021-11-03 09:19:31 i Allmänt,

Har faktiskt tagit ut en semester dag idag istället för de som jag hade tänkt ha när jag var sjuk. Avskyr när det blir särskrivningar grrrr...men både stavfel och sådant glider igenom hela tiden,när jag skriver. Vilket gråväder?? Vi har! Men allt är bättre än snö :) 
Min resa söderöver var härlig och trevlig och rolig på många sätt. Dels att få träffa de senaste lilla barnbarnet som hade mycket och mörkt hår. Ingen annan av mina barnbarn har haft hennes långa hår, finaste lilla Liv. På bilden syns det inte så bra,men i nacken så kunde man ha tofs.
Vi var och åt lunch på ett slott,promenerade i Bokskog och var ut till havet. Där hittade jag både ostronskal och krabbklor hahaah
Jag bara älskar Bokskogar ,de är både vackra och magiska och samtidigt som tagna ur en sagovärld. 
Där finns inget lingon eller blåbärsris, bara mossa och löv och enorma ekar och knotiga träd. På fredagen åkte jag vidare till Ullared där boende var bokat. Det var ett vandrarhem,men mer som ett hotell tyckte jag. Med god frukost och bra rum. Där mötte jag upp S,J och M direkt vid det stoooora varuhuset. De hade kört direkt hemifrån och var stel efter många timmar i bilen. Men det hindrade inte oss att shoppa en hel del redan på fredagen. Jag sov gott bägge nätterna,men det gjorde inte mina rumskamrater!?!! Tydligen snarkade jag så takplåten släppte från sina skruvar !!!! Herregudis hade jag ingen aning om??? Nåja andra natten var det lite bättre hhahaah. På lördagen var det mycket folk,men det liksom flög på i en lagom takt, för vi hade ju ingen stress  Middagen intogs på en Kina restaurang och var himmelsk god. Men jag åt så mycket att jag nästan fick luta mig bakåt sen när vi gick till bilen. På hemresan åkte M med mig och vi tjattrade i 12 timmar om allt och ingenting hahhaha. Det gick hur smidigt som helst och jag var inte så trött som man skulle kunna tro efter många mil i bilen. Att jobba på måndagen gick bara bra,men var seg igår istället. Men nu har jag packat upp mina inköp och känner mig nöjd och belåten. Avslutningsvis så blir det nog en resa nästa år oxå.....eller hur M? Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela