myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ett litet steg för mänskligheten...

Publicerad 2021-11-25 16:11:54 i Allmänt,

Men ett stort steg för Ingalill!!!! Nu har jag spräckt oskulden åtminstone när det gäller biltvätt?! Köpte avfettning och sprayade järnet och sen en biltvätt modell super guld. Hade dessutom rabatt på nästan 200 kr på en sådan så jag tog ett djupt andetag och fällde in backspeglarna. Gick kanon och var inte närheten av klaustrofobiskt eller panik.
 
 
Så nu blir det många fler gånger. Fick sluta tidigare idag,för jag var helt slut när jag kom till jobbet!! Och där körde jag i 190 knyck,så de tyckte jag skulle få gå. Tusen tack sa jag och drog fort som tusan. Vilken djävulskt tur att jag vaknar tidigt och att jag nu har 4hjulsdrift,annars hade det varit kört att komma till jobbet i tid . Vilken chock att titta ut och det hade toksnöat!!! Jösses vad snö vi fick härute betydligt mer än in mot stan. Märta fattade ingenting och vadade fram och det var bara ryggen och huvudet som stack upp hhaa. Inte kunde hon bajsa heller....men jag är rätt säker på att hon skissade? Hon bara skällde och försökte ta sig fram. Jag började skotta i vild förtvivlan en väg upp på vägen. Åh tammetusan gick perfekt att ta mig fram. Men var en speciell känsla att ploga sig fram och jag hörde hur det skrapade under bilen. En lastbil stod i en backe,men det gick att komma förbi och det var många bilar som sakta ringlade sig fram trots att klockan var så tidig. Men det gick sakta,för det var slirigt. Nåja hann till jobbet och var redan då varm och svettig av snöskottandet. Men vi var ett superteam och jag hann t om klippa både hår och ögonbryn på en liten gubbe. Allt flöt på så bra och vi fick upp alla i tid till gudstjänsten som började halv elva,för de som kunde och ville .
När jag kom hem,så hade Märta av förklarliga skäl bajsat inne! Men det förlät jag henne för såklart. När jag kom hem skotta jag gången och infarten och snabbt packade bilen med skräp och iväg på återvinningen. Sen en snabbis in på ICA maxi och biltvätt. 
Bytte om och började med det kära avloppsproblemet!  Fick loss på en sida med lite våld,men!! sen tog det stopp. Försökte hitta någonstans att skruva? Men till slut så ringde jag på Skype till sonen. När han såg hur jag tog i så sa han att - nej sluta du kommer slita sönder det!! Så vi bestämde att han skulle försöka komma när han var frisk.   Han hade fått magsjuka!!! Och mådde uselt. 
Att inte använda handfatet går utan problem,värre är det med doften tycker jag. Usch och fy vad avlopp doftar äckligt. Så nu skiter jag i det där tills sonen kommer.
Imorgon är jag ledig och det är så underbart....tralalala
Ska nog kanske kolla om hur jag har det med mtrl till julkort. Antar att jag kanske stöka på med det i år oxå. Sen blir det nog lite kaffe och pepparkakor med apelsinsmak och en liten stund på soffan lyssnande på ljudbok. Så skönt 
Kram och lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela