myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Gokväll

Publicerad 2021-11-11 16:39:08 i Allmänt,

Torsdag?!? Redan? Ja inte gråter jag i alla fall,för imorgon är det kort dag och sen är jag ledig i helgen. Så skönt och jag ska ha så tråkigt och stilla jag bara kan hahah. Tänkte därför att jag ska bara hem till djuren och sen in till staden igen. Har lite som behöver fixas och slipper då in på lördagens folkrusning. Bökigast är Märtas mat för då måste jag ända till mariedal. Hon käkar bara råmalt viltkött och än har jag inte tagit någon jägarlicens. Sen behövs det batterier och fågelmat och lite livsmedel till mig oxå. 
 
 Ser ni var lillfröken sitter? Jajmensan på bordet och har dessutom mattes lov att göra det. Märkte att hon satt där när jag kommer från jobbet,är ju ett bra spaningsställe. Så det får hon så länge det inte finns mat på bordet och det fattar hon faktiskt. Ja jag skämmer bort mina små familjemedlemmar så de är riktigt odrägliga hahaha
Nu är det tomtar och jul på Ugglevägen. Så mysigt har jag det och jag har bestämt mig för att njuta av att jag får bestämma själv. Det går fort att då olater och egenheter hhahaa. Har t om funderat på inomhushönor! De är lite mindre och man har på dem blöjor!!! Ja det är sant,men inte att jag ska skaffa någon. Skulle vara kul,men nej...
Middagen blir rester från gårdagen och det är rackarns bekvämt. Ligger så skönt i fåtöljen just nu och skulle lätt kunna somna....men då blir det tufft att somna senare ikväll. Ska upp kl 5 så för att få mina sovtimmar vill jag inte ha problem att somna,räcker ändå med de problem med sömnen jag redan har. Eller rättare sagt insomningsproblemen. Inatt drömde jag mardrömmar och det var så hemskt att vakna ensam. Men drog Märta närmare mig och lyckades somna om. Avskyr mardrömmar, blir så jädrarns rädd och det är ofta vargar eller björnar som jagar mig. Hade lätt kunnat betala någon som låg bredvid mig och som jag kunde krypa närmare intill. Alla nätter hade varit skönt att få ha någon som snusade och sov i sängen bredvid. Så praktiskt. ...sa hejdå på morgonen och sen kom människan tillbaka på kvällen och bara gick och la sig. Hmmm skulle jag gillat. Men nu avrundar jag detta pjöller och går och värmer på middagen. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela