myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 29/11

Publicerad 2021-11-29 16:26:50 i Allmänt,

Idag fyller en av de finaste jag känner och älskar år. Goa och rara S,hipp hipp hurra. Meningen var att jag skulle dit och uppvakta,men sonen var inte frisk. Så det får vi skjuta på . Har varit och tagit 3:e sprutan och även influensasprutan så nu är det gjort. Väntar på potatisen ska bli klar och har stekt grillkorv till det. Stekte upp allt och det blir bra till att göra en pyttepanna av. Har lite ont i huvudet nu,eller rättare sagt känns mer som om jag är tung i skallen. Hoppas vid min gud att jag inte får ngn reaktion på Sprutorna!! Har jag absolut ingen lust med alls. Flera på jobbet som är sjuka nu och även flera boende som gått bort nu i helgen, men inte av covid i alla fall. Tack gode gud ingen på min avdelning.
Har köpt mig en hyacint,men den luktar ingenting. Skönt för jag är lite känslig och brukar nysa av de små rackarna.
Har dragit ut flera lampor och stängt av allt jag kan,med tanke på det skenande elpriset!!! Mitt hus har ju inte de tjockaste väggarna och golvkallt är det oxå. Tur att jag har kaminen så att jag kan göra upp en liten brasa. Så sockar och en tjock tröja och en hund i knät värmer gott haha. Nu är nog potatisen klar så jag kan äta och sen kanske slappa resten av kvällen. Skönt ska det bli och en tidig kväll,så jag får mina skönhetstimmar. Vet inte vad som hänt,men behöver åtminstone 8 timmars sömn,för att må bra!! Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela