myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Saker jag märkt

Publicerad 2021-11-18 07:54:35 i Allmänt,

Har märkt en stor förändring på mig själv. Mitt självförtroende och ork och tankeverksamhet är inte vad det har varit. Känner mig osäker oftare och när jag liksom inte får snurr på tankarna så blir det liksom tvärstopp. Har ett par exempel på hur det kan bli: jobbar eftermiddag idag, imorgon barnvakt mellan 13-17, skulle behöva byta en ljuskedja till jobbet, handla mjölk, fara på återvinningen, köpa propplösare och fixa stopp i avloppet. Nu skall jag alltså knyta ihop allt med en bra planering? Känns inte okey att köra fram och tillbaka flera gånger,då bensin är dyrt. Sen måste jag oxå tänka på Märta,hon kan inte vara ensam för mycket. Vill heller inte fara runt och paja en ledig dag inför helgjobb. Först och främst så är dessa saker inget märkvärdigt utan sådant alla gör och behöver få gjort. Men det är som om min hjärna inte klarar av att processa tänkande i samma fart som tidigare!  Blir liksom tvärstopp!! Ofta blir det så att jag liksom bara vill gömma mig under kudden. Det är så fånigt och så olikt mig att liksom bara vilja zooma ut och slippa ta beslut och tänka. Tankarna liksom bara studsar runt och jag måste ibland t om skriva ner på ett papper vad som är viktigt och vad som kan vänta.
Återvinning....kan göras ngn nästa vecka.
Propplösare....måste inhandlas och fixas snarast.
Handla.....borde gå fort då det är så lite
Byta ljus kedja......är inte pissbråttom
Barnvakt.....har lovat
Så här blir det då:
Idag innan jobbet far jag in tidigare och köper propplösare och mjölk. Fixar avloppet imorgon och är barnvakt. Resten får tas nästa vecka. Puh....att sådant tjoller ska kräva sådan lång beslutstid??? 
Tror faktiskt att mitt ansvar mot Märta tar stor energi. Att hon ska ha det bra. Sen att jag känner att allt hänger på mig. Just det senare är en ny erfarenhet och jag har tidigare sett mig kapabel till det mesta. Innan Dan för att jag hade en mur runt mig som gav mig styrka. Med Dan för han stod alltid bakom min rygg. Nu måste jag vara min egen styrka och jag har inte riktigt fått ordning på den.
PS Stopp i avloppet och har fått upp det hjälpligt. Men skulle tro att jag måste öppna upp vattenlåset och tömma ur....suck
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela