myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Trött i huvet

Publicerad 2021-11-23 15:46:04 i Allmänt,

Igår var jag ledig men spenderade hela dagen med ett barnbarn. Är hennes avlösare och igår var hon så surrig att öronen blödde. När jag blev själv på aftonen var jag helt slut i huvet och la mig tidigt. Idag så jobba jag så jag nästan blev svettig och läbbig. Vi hade fått byxad abborre av en anhörig och bestämt oss för att slå på stort och göra en festlig lunch. Det innebar att vi fick jobba dubbelt så fort,för att hinna. vi dukade fint och panerade och stekte aborre i flera stekpannor samtidigt och till det hade vi gula kantareller,ärtor och pressad potatis. Extra gott med en sås med gräslök och dill och såklart tunnbröd för de som kan tugga. Köket såg ut som ett bombnedslag efter lunchen,men vi hjälptes åt allihop och en del jobbade på lunchrasten. Vi fick mycket abborre så det räcker även till kvällsmackor.  Visst blir det extra jobb att göra något extra för de boende,men det är så roligt när man märker hur bra de äter och smaskar. Då blir vi personal minst lika glada och det är så värt allt extra jobb.
Direkt efter jobbet då for jag upp till Nus där jag mötte upp dottern och barnbarnet som har problem med förstoppning. Eventuellt kommer det att bli en "knapp" på magen dvs att han kommer att få all sin mat via slang. Men då krävs det dubbelbemanning dygnet runt och dessutom ett gäng assistenter. Ja den dagen den sorgen... 
Nu är jag i alla fall hemma och försökte fixa avloppet.....gick inte alls. Så nu måste jag ringa sonen och höra om han kan hjälpa mig 
Så blir att borsta tänder och tvätta sig i köket ngn dag till,men det går utmärkt. Middagen blir gårdagens rester så då ska jag vattna blommorna och rulla runt dammsugaren så jag med gott samvete kan slappa resten av kvällen. 
Imorgon börjar jag tidigt och på eftermiddagen ska jag följa med dottern (igen) på ett läkarbesök. Hon är inte så bra på att vara påstridig!!! Vilken man bör vara för att få hjälp. Hon har problem med för hög puls och de hävdar att det är hennes medicin,men nu har hon haft uppehåll med den i snart 4veckor så ska bli intressant att höra vad de säger då? Alltså allvarligt??? Vad händer med den svenska sjukvården? Har flera bekanta som upplever att de inte får den hjälp de hoppas få. Men nu måste jag nog sluta och resa mig upp,för att sitta här blev lite för mysigt
Kissarna och Märta har parkerat på och runt mig och stannar jag av nu??? Så blir inget av det jag tänkt gjort. 
Kramar i mängd och mass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela