myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hemma

Publicerad 2021-10-14 17:49:33 i Allmänt,

Nu har jag kommit hem och väntar på att min mat ska bli klar. Blir fiskgratäng idag. Så behändigt med en förpackning med sås som man bara slår över fisken och in i ugnen. Direkt efter jobbet,som jag fick sluta lite tidigare. Hem och snabbkissa Märta och sen i bilen och mot stan igen. Skulle vara barnvakt åt denna unge herre
 
 Han var feberfri idag,men hes och väste som en krokodil.
Lät så kul när han snackade, han härmar alla möjliga djur när man frågar hur de låter haahaha. De skulle flytta från Beegsboda i helgen och tillbaka till lägenheten. De har dragit ut på flytten i drygt en månad,för de trivs så bra. Inget rinnande vatten eller toalett i huset. Utan de har toalett och ett pentry i huset bredvid som nu i princip är nybyggt. Dessutom har de hört att mössen har flyttat in!!! Det krafsar i väggen! Inte alls särskilt konstigt i det där gamla rucklet ha ha ha.
Nu när jag kom in så inser jag att jag måste kasta dessa vackra liljor!!!
Tycker de luktar så dåligt!!! Så synd för jag tycker de är så vackra. Ska prova att först ta bort allt i mitten,för jag tycker mig ha läst att det är det som luktar. Stor skillnad på lukt och doft.
Det blåser och är ruggigt ute och kissarna håller sig inne. Jag är lite melankolisk och tänker på att för ett år sedan så hade jag börjat rensa och kasta och packa inför flytten hit ut. Minns hur underligt allt kändes,men ändå var det som om jag inte "hade något val".  Ibland så känns det lite tomt att komma hem,fast det hade det ju gjort oavsett vart jag bott. Fast å andra sidan hade jag haft två olyckliga kissar. För de hade ju inte kunnat springa ute som de kan nu.
Apropå ute...så blev jag och Märta rädd imorse?!! Det var mörkt när vi var ute innan jag skulle på jobbet. Märta trött lunkandes fram och plötsligt så sprasslar det till under en stor gran och hon började skälla och jag blev lika rädd jag. Såg inte efter utan skyndade mig hemåt. Antagligen så var det en helt vanlig grävling och inte något skogsmonster....men man kan aldrig veta säkert hahaha.
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela