myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ledig.....nej

Publicerad 2021-10-11 15:39:38 i Allmänt,

Har varit resurs i helgen på två olika enheter och det var egentligen meningen att jag skulle vara ledig idag?!? Men så blev det sjukdom och jag ska istället vara ledig på onsdag.....förhoppningsvis hahaa.
Lite sliten var jag igår när jag kom hem,eller i sanningens namn ut slut. Blir automatisk tyngre att jobba med personal och boende som man inte känner och som det är fallrisk på.
Direkt efter jobbet var det besiktning och det gick ju tack gode gud bra och nästa besiktning är 2023!!
Gick en prommis Märta som jag nu "vågar"ha lös igen.
Hon är i slutet av sin löp och när hon är i höglöp så är det som om hon skulle ha vaxproppar i öronen och kommer inte på inkallning,så då får hon minsann vara kopplad.
Tog in de sista tomaterna och kan konstatera att körsbärstomaterna.....hahha autocorrect skrev körsbär stormakterna?!!? Ehhh finns det sådana stormakter? Nåväl de kommer inte att hinna mogna. Men den sista skörden blev tomatsås 
Gott gott blev det och tanken är att den kommer att användas till italienska frikadeller.
Svampen som jag la på tork har nu landat i glasburkar och jag har dessutom gjort svampsalt. Ska bli spännande att se om det blir bra.
Herrejösses vad löv det dras in av både mig och katterna och "av sig själv" när man öppnar dörren och det blåser!!! Alltså när jag bäddade så låg det t om löv i sängen!! Det skyller jag på ngn av bussarna som brukar ha löv hängandes från svansarna. Ibland när jag släpper in dem på kvällen så springer de direkt och lägger sig i sängen och då missar jag nog en del skräp.
Ibland så är det så tyst att det är blir märkligt? När värmepumpen stänger av sig och ingen radio är på!!! Då är det bara köksklockan som tickar och hörs. Det händer även på kvällen och det är helt vindstilla och inga fåglar snattrar i viken....då kan man höra vindsnurrorna som är ngr kilometer bort. Swoosh....swoosh låter det.
Nu är det ju helt kolsvart ute på morgonen om jag börjar tidigt och jag tackar min lyckliga stjärna att Märta snabbt gör sina behov så slipper irra omkring i mörkret. På kvällen är det mer mån eller stjärnljus än det är tidigt på morgonen. Dessutom mer djur som skuttar runt och skrämmer skiten ur mig hahaah. Hararna är värst....
I söndags morse var det 2 hjortar som sprang över vägen längs "genvägen "till Yttersjö,men jag körde sakta så jag hann stanna....men lite skärrad blev jag i alla fall. Det är betydligt kraftigare djur än rådjur och deras hopp liksom flyger över vägen. Rådjur mer studsar fram. Herrejösses vilken skogsmulle jag håller på bli hahaha. Men jag måste medge att jag nog inte vågat bo här om jag inte hade några fasta grannar efter vägen. Nu ska jag dammsuga upp lite löv och sen börja med maten. Blir färdiga terriner och fisk idag och om jag är en duktig flicka och äter upp maten så blir det nog lite vaniljkvarg och bär lite senare. Kram och lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela