myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ledig förmiddag

Publicerad 2022-04-04 13:32:59 i Allmänt,

Jobbar konstig tid idag. Börjar inte förrän 14.45 till 20.30. Så hela dagen har jag bara slappat och sett familjen Bridgherton på Netflix. Så skönt att bara slappa och göra lite meningslösa saker.
Sen på jobbet så börjar jag med teamträff,som är att man samlas personal,arbetsterapeuter,sjukgymnast,sköterska och om enhetschef finner det möjligt att närvara. Går igenom de boende och vad som hänt och varit sedan föregående träff ( förra månaden). Nu är vi ju så underbemannade så helst skulle jag velat strunta i möten som liksom inte ger något. Saknar inte det sedan jag var chef oändliga och oräkneliga möten. 99% var det helt onödiga möten,enligt mening i alla fall. Skulle egentligen ha hämtat bilen idag,men jag ville ju ha den rekondad så imorgon eller på onsdag. Spelar ju ingen roll och jag har ju mycket bensin kvar i bilen så jag kan nog köra runt lite extra hahaha. Såg på klart att värmen dröjer.....jädra skit säger jag som väntar på att saker och ting ska tina i sörmjöle. Så att jag får upp dörren till förrådet och kan ta ut gräsklippare och sådant. Dessutom vill jag kunna börja fräscha upp balkongen och fixa därute,och det går ju inte måla i de här graderna. Vi var och åt på Maria pizzeria igår!!! Men de hade helt glömt bort att krydda??? Smakade? Just ingenting faktiskt. Men skönt ändå att slippa rodda med mat. P brukar hämta ner Märta när jag jobbar eftermiddag,så då får hon vara med honom. Dessutom är hon väldigt förtjust i att vara där,kanske för att hon får lite goda smakbitar och gillar hans soffhörn. Är glad att jag har honom som sällskap och han är väldigt snäll. Igår lärde han mig ett nytt uttryck!!! Valmakta.....någon som vet vad det betyder? Det är när man liksom är i sina bästa år...ca 35- 40 år. Då är man i sin valmakta!!! Har aldrig hört talas om det förr??? Han är i mina ögon ibland nästan exotiskt och underlig hahha. Nä nu ska jag se slutet på avsnittet och sen byta om innan jobbet och dra en kam genom hårsvallet. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela