myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sen sist..

Publicerad 2022-04-28 12:36:39 i Allmänt,

Alltså jag sovit i 12.5 timme!!! Inte ens katterna eller Märta har väckt mig. Helt så sanslöst trött jag är/ har varit. Även om det har blivit bättre. Har betalat räkningar med Frasse som har koll på inkommande post
Inte den bäste revisorn jag haft,men funkar bra. Nu kom Siv och la sig på bröstet,för en gosestund. Har beställt tid hos veterinären för henne,då jag är orolig att hon har diabetes. Kommer väl att kosta skjortan antar jag?? Men hon dricker och kissar en hel del. Men hon har verkligen blivit social. Förr gömde hon sig så fort någon kom och allra helst barn. Men inte nu,nu umgås hon på ett helt annat sätt. Tråkigheter har vi oxå...storkisse är försvunnen i Kroksjö!!! Låter hemskt men jag hoppas att han är överkörd eller åtminstone död så han inte är instängd nånstans....Blir så ledsen när jag tänker på det. Ovissheten är hemsk men han var fri. Jobbar eftermiddag och håller på att dammsuga och torka golven. Måste dammsuga varje dag, då Siv lossar så mycket hår att jag fattar inte och ändå så är hon hur lurvig somhelst. Hahah nu ligger alla tre på mig!!! Är ledig i helgen och har mycket på agendan,som jag behöver fixa. En förhoppningsvis sista tur till Sörmjöle och städa bilen, fara med skräp, handla, en sväng till Sävar, skrapa och måla, en längre prommis med Märta, klä om en pall och säkert 7 saker till. M med familj har nu äntligen flyttat hem och bor nu i ett jättefint hus I Sävar. Så där har jag varit en hel del och varit med barnen och fixat mat. Inte lätt att få ordning och samtidigt rodda 3 små barn. Har köpt en värmefilt som jag gärna ligger under på kvällen . Inte för att det är kallt utan för det är mysigt. Avskyr när det är varmt i ett rum,men en värmekälla är mysigt. Har fått upp rullgardiner i rummet och det är inte snyggt!!! Men ett måste,för när solen lyser blir det tokvarmt och för ljust för att se tv. Stör mig i alla fall för det är så fult hahaha Har velat fram och tillbaka över om jag ska följa med till Brasilien ....hade faktiskt varit småkul. Men 3 veckor känns långt och bökigt med tanke på djuren. Katterna skulle kosta skitmycket på pensionat och även om resa och uppehälle är gratis så känns det för länge. Skulle kanske kunna korta av tiden men då skulle jag få resa ensam och det känns långt och lite läskigt Så jag hoppar nog det erbjudandet utan att gräva ner mig för det. Nä nu ska jag ta och göra klart alla tråkiga göromål och sen gå en promenad med Märta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela