myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Spaning pågår...

Publicerad 2022-04-07 08:24:08 i Allmänt,

Det är mycket att glo på!! Antingen går det ngn förbi eller så är det fåglar i trädet. Blir trångt när alla 3 ska sitta och hålla koll
Är ledig idag,för jag jobbar helg. Så idag måste jag nog ta tag i lite klo och pälsvård....kissarna löser hur mycket som helst...eller mest Siv. Så en rejäl kamning och kloklippning på dem ska det bli. Sen måste jag nog ut och köra lite med den nya bilen. Eller min lilla låda haha. Den är ganska lådliknande,men tror att jag kommer att gilla den. På Subaron fanns ju ingen backkamera,men behövde den ju aldrig ute i Sörmjöle. Men är ju toppen när man bor i stan. Fick ett sådant bra tips av bästa M om myrorna!!!! Så igår var jag dit....hör och häpna jag hittade faktiskt lite smått och gott. Så märkligt att hitta kläder på " vanliga" storlekar. Har gått ner 22 kg nu och det känns bra. Hade kanske varit ännu bättre för knäna om jag gick ner några kilon till. Men gruvar mig för att sluta röka och gå upp i vikt. Det är tankar som gör mig lite irriterad. För det första kan jag faktiskt gå ner igen om jag bara ger mig sjutton på det. Eller rättare sagt kommer knäna att "kräva" det. Sen blir jag lite ledsen att glädjen över att ha gått ner i vikt, inte är först och främst är belöningen för kroppen. Utan att jag lätt hamnar i tankar om att jag duger bättre. Kanske t om blir en bättre människa?!?!? Så förbålt korkat och sådant som gör mig både ledsen och arg . Det är därför jag vägrar att banta,även om jag faktiskt gör det på nåt vis. I hela mitt liv så har jag värderat mig själv utifrån min vikt. Samhället och så mycket runt omkring oss pådyvlar oss den "sanningen" att man är bra och fin om man är smal, eller åtminstone inte tjock. Jag är och kommer alltid att vara rund,för det är jag. De gånger i livet då jag varit smal,så har jag aldrig varit mig själv . Låter kanske dumt,men jag har så tydligt känt att utsidan har varit viktigare än den jag är. Hursomhelst så är det så härligt att åtminstone inte känna sig som ett UFO om jag går in på en butik och tittar på kläder. Något som jag alltid känt om jag gått in i en butik och sett blickar från personal!!! Precis som - snälla människa vad gör du här?!?!? Lovar att det är inte bara inbillning. Att hålla vikten är något jag aldrig klarat förr och det är den största utmaningen. Nu ska jag vattna blommorna och ta en kopp kaffe och förbereda lite mat,för jag får lumchgäster. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela