myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Blir ett till inlägg

Publicerad 2022-02-02 15:18:56 i Allmänt,

Lyssnade på Spotify och de spelade 2 av sångerna som vi hade på Dans begravning. Så de berörde mig och tårarna rann när jag kunde se Dan framför mig....gungande i knäna som han gjorde när det var någon låt han gillade. Älskade människa vad jag älskat dig och fortfarande älskar dig, på ett sätt som är svårt att förklara. Men det var skönt att få gråta och sakna och t om känna hugget i hjärtat. Det betyder bara att man älskar och älskat. Hörde sedan en fin sång med en text som stämmer så bra in just nu. Texten ligger överst i inlägget och det är precis det jag " hör" inom mig. Flummigt att beskriva,men precis så skulle och sa Dan åt mig. Inte uttryckte han sig så poetiskt som texten hahaha. Men med andra ord sa han att det var viktigt för honom att jag levde och var glad. Inte trodde jag att jag skulle kunna vara med en annan man!!! Inte heller att jag skulle vilja leva kvar. Jag ville hitta ljus och mening från ingenting till något som betydde något igen. Men inte visste jag att styrkan skulle komma från den kärlek som Dan lämnade kvar och allt fint jag haft. Älskade vän,make och gullegris......Tack :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela