myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag 2/2

Publicerad 2022-02-02 09:53:11 i Allmänt,

Jippie äntligen februari och så lång januari kändes!! Trodde aldrig det skulle ta slut. Har sjukskriven mig Idag och imorgon för jag måste bli "frisk"från denna förkylning som jag misskött ordentligt. Pratade med hälsocentralen som ordinerade vila! Ehhh min sämsta gren....Men känner att kroppen är sliten. Gått in i den tredje veckan av ont i halsen, blodtrycksfall och hosta. Ingen covid utan ett virus som jag inte blir av med. Sen har nog min viktminskning gått lite för fort, så jag måste nog skärpa till mig. Man är ingen ungdom längre i kroppen och jag blir mest irriterad än sjuk hahaha. För orken är minimal så viljan har ingen chans. Har I alla fall bestämt mig för vilka tapeter jag vill ha.
Den här gillar jag och den har S i kroksjö!! Kommer att satsa på fondväggar och måla de andra 3 väggarna i alla rum. Förutom vardagsrummet som blir enfärgat. Det är ju ingen brådska med något egentligen,förutom att det ska "fixas" inför fotograferingen. Men det är väl mest att ta bort foton och lite annat som jag kan lägga ini garderoben. Blir nog ingen fart i visning och sådant förrän längre fram i vår. Är egentligen bara altanen som behöver rensas och fixas till. Men det är ju ingen jättegrej utan lite rens och dammsugning. Nu snöar det igen!!! Och jag vägrar att skotta haahaha. Det kommer i ärlighetens namn bli skönt att slippa bry sig om. Det är stora snöflingor och ganska ymnigt,men det verkar inte hackspetten bry sig om. Han sitter och mumsar i sig av fågelmaten därute och skiter i både snö och att Siv sitter och spottar på fönstret härinne av irritation. Det kommer jag att sakna.....fåglarna och djuren...suck. Sov nästan 10 timmar inatt och väcktes av ovanlighetens skull av Märta som var nödig. Men är redan nu trött igen...och det blir nog att sitta kvar här en stund och vila ett tag. Så jädrarns jobbigt när inte knoppen är lika trött,utan hellre gör något. Men måste lyssna på förnuftet den här gången. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela