myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

As Times goes by....

Publicerad 2022-01-27 12:57:21 i Allmänt,

Livet förändras och är föränderligt. Beslut är taget,även om det känns lite konstigt. Eller det är inte konstigt bara mer grundat i fakta än känsla,vilket är ovanligt för mig. Jag ska flytta...när? Ja kanske första mars beroende på,hur det går. Att sälja stuga är ju lite svårt den här årstiden!!! Så det kan nog bli tal om dubbelhyror. Varför? Undrat kanske någon?? Ja svaren är flera,men den största är att jag inte tycks ha råd att bo kvar. Har drygt 4000kr i bensin varje månad och det är mycket småutgifter även för ett litet hus som mitt. Sen saknar jag umgänge och barn och barnbarn. Ångrar jag flytten? Absolut inte!!!! Har detta ställe så mycket att tacka för och jag trivs,med allt utom kvällsprommisarna i mörkret. Vänjer mig aldrig med mörk skog....huvva. Gruvar mig för att lämna naturen,stjärnhimlen och alla fåglar. För första gången i mitt liv är jag rädd för att sakna något jag lämnar. Ovant för mig,men kanske för jag känt mig trygg (inomhus)och för att jag hittade vägen till livet igen härute i Sörmjöle. Har vetat hela tiden att jag skulle behöva flytta när jag inte orkade med längre att sköta allt själv. Men inte att det skulle gå så fort. Men känslan när jag skottade uppfarten i december,var: Nä....Jag vill inte det här. Ansvaret över allt som jag känt har varit det som räddade mig,när tankarna var många och mörka. Det var betydligt bättre att fundera på proppar, målning,ogräs och snö än om jag skulle hitta ett liv som kändes okej. Men nu känns det mer motigt och bökigt. På måndag kommer mäklaren och sen sätts väl bollen i rörelse. I värsta fall får jag väl hyra ut det om det inte blir sålt haha. Ja det är bara att hålla för näsan och hoppa ut i havet av vad som komma skall. Nu ska jag dricka en kopp kaffe och planera resten av dagen. Imorgon är jag ledig och jobbar i helgen. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela