myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Bra kvinna reder sig själv?

Publicerad 2022-01-13 10:00:15 i Allmänt,

Jajamän jäsickens vad jag kan...eller jag måste ju klara av en massa själv. Dessutom vill jag klara mig själv utan att alltid vara beroende av hjälp. Har någon bugg i hjärnan som gör att det är svårt att be om hjälp. Idag levereras det nya kylskåpet och morgonen har ägnats åt tvätt och disk och rengöring av det "gamla". Dottern meddela att de helt enkelt inte har plats och kunde inte ta emot mitt "gamla" Sen bar jag dit en massa filtar så kylskåpet kunde landa på dem. Det står ju lite högre upp,ca 15cm och jag lyckades dra ut och dra iväg det. Ska sen ut på altanen och ta tag i kartongerna och bära ut i bilen,så jag kan slänga vid lämplig stadsfärd. Idag är det halkigt värre och måste sätta på broddar på skorna,så att jag inte bryter armar och ben. Ser roligt ut när Märta springer,för det är halkigt och bakändan får sladd ibland. Storkisse kom aldrig in igår och oron mal i magen. Avskyr när han inte kommer in och jag hoppas att han kommer hem snart . Ska sen i afton hoppa in i duschen och förhoppningsvis njuta av en rent hem och ett större kylskåp. I helgen blir det jobb och jag är resurs,så får väl se vars jag hamnar. Vi har bekräftad covid på 2 enheter och jag vill verkligen inte dit. Drömmen vore att få kvar på min enhet,så håll tummarna. Kanske far förbi P och käkar efter jobbet på lördag. Om inte han kommer förbi hit ut,men jag föredrar att fara till han och få mat serverad hahhaha. Ibland så känns det som om jag har 2 män i mitt liv! Eller i sanningens namn så har jag det?? Pratar ofta med Dan när jag är själv. Idag när jag skulle flytta kylskåpet kunde jag nästan höra hans ojande. -Men snälla du inte ska du väl? Jo sa jag, jag måste i alla fall försöka ..jag ska vara försiktig. Jag gillar att småprata med....Dan. kände honom så väl att jag liksom vet vad och hur vi skulle prata med varann. Så det känns som om vi pratar med varandra! Det är så tryggt och säkert lite rubbat haha. P är en levande person som jag pratar med på riktigt,även om han ibland säger något på dialekt så jag bara sitter och funderar på vad i hela friden han säger!!??! Jag är tacksam...Så tacksam över så mycket. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela