myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag

Publicerad 2022-01-17 09:29:02 i Allmänt,

Jaha då var det ny vecka och jag är ledig efter jobbarhelg. Var hos P i helgen och vi åt och drack gott. Skulle ju upp och jobba så jag la mig tidigt. Skönt att vara ledig och jag har redan börjat fixa lite mat och det kommer att bli matlådor oxå.
Har fortfarande problem med Facebook och messenger och kommer helt enkelt inte in??? Nåja det är ju inte väldsviktigt och jag kommer nog att få det fixat av någon mer teknisk än mig Idag är det en speciell dag....för en speciell pojke. Min finaste Lilla L eller i sanningens namn så brukar jag kalla honom för Ludde. Ingen aning varför jag började med det,men mest troligt därför Dan ofta gjorde det. Hursomhelst så fyller mitt fina barnbarn 5 år!!! Älskade unge om du visste hur mycket din mormor önskar att du kunde förstå hur mycket du betyder för många av oss. Du lever i din egna lilla värld och jag hoppas att den är vacker. Vet inte om det kommer en dag då du möter min blick och vi kan förstå varandra. Puss på dig Lilla yrväder. Målet för dagen ...är att klippa allt hår runt Märtas tassar och fara in till stan och ta ett covidprov. För P är förkyld och det finns risk för att jag smittats med något elände. Inte för jag tror det men då jag jobbar i vård är det inte möjligt att nonchalera. Han känner sig inte sjuk, bara lite förkyld men jag for snabbt hem efter jobbet och har "tvingat"honom att stanna hemma från jobbet och fara och testa sig. Vi har ju liksom varit nära varann och dessutom måste man ta sitt ansvar för att inte smitta andra. Gruvar mig lite för det sägs vara långa köer däruppe vid provtagningen....bläh. Oj nu sa de på radion att kön var minst 1 timme!!!! Hade varit enklare att testa sig på jobbet,men dit får jag ju inte gå in. Så bökigt ....och de säger att man bör klä sig varmt för att kunna vara ute och vänta i kö!!!! Ja det finns ju inga genvägar.....Så bara att ta på sig täckbyxor då?!?! Men innan det ska jag diska bort och klippa Märta. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela