myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag

Publicerad 2022-03-20 16:06:09 i Allmänt,

Fatta vilken härlig dag !! Solen lyser och jag kan konstatera att det är en ljus lägenhet och kan bli problem.....solen kommer antagligen att göra det svårt att se på tv? När sommarkvällar kommer Har fnulat på en lösning och det enklaste verkar bli persienner. Jysk och rusta brukar ha bra priser på sådana,,så det får väl bli en tur dit så småningom. Har bakat en mjukkaka och nötchokladrutor. Hur jag ska klara att låta bli de senare får jag redovisa senare. Älskar dem och skulle kunna knappra i mig alla utan problem. Igår åt jag hos Palle och det var supergott med grillat. Åt så jag hamnade i soffan och där kämpade jag länge med John Blund. Så gick hem till mig och la mig på soffan och glodde en stund på tv innan jag gick och la mig. Är nästan helt klar med mitt lapptäcke.....eller täcke? Vete tusan vad jag ska kalla det. Hittade det när jag flyttade och det måste ju vara flera år sedan jag sydde det. Planen var ett överkast men verkar ha gett upp hahahaa.
Nu har det I alla fall fått en baksida och nu har jag vänt det och ska bara sy ihop "hålet". Kanske blir bra på balkongen sen. Funderar på att bygga en liten bänk där. Med lådor undertill för förvaring av....något som kan behövas tex blomjord. Är så sugen på att börja måla och bygga och fixa på balkongen,men får nog ge mig till tåls några veckor till. Är inte så bra att måla när det är så kallt på nätterna. Planen är att fräscha till och sen bygga en kattsäker balkong. Har en hel del mtrl i Sörmjöle,så behöver nog inte köpa så mycket. Ska käka hos Palle idag oxå som skulle göra köttfärsbiffar och morotsstuvning...smaskens. praktiskt med en matlagningskunnig vän. Idag har vi diskuterat påsk....eller kanske inte påsken som högtid utan att han vill att jag ska följa med till Avaträsk och åka skoter,pimpla och "må gott" som han uttryckte det!!!! Jag tänkte direkt.....kyla, svag is, blåst, vilda djur och nyvakna björnar. Dessutom att bli utstickande person i en avkrok i inlandet,där man pratar rotvälska!!! Herregud....sa nej direkt men såg att han blev ledsen. Har ju tackat nej till inbjudning för dop i Brasilien i juni oxå. Så sa att jag måste få tänka på det ett tag. Han är en väldigt snäll person och jag gillar verkligen att hänga med honom men vi är så olika som personer att jag blir galen ibland hahah. Nä nu överdriver jag men vi är olika i alla fall och vi kan nog bekräfta varandras fördommar om "stadsbor" och "inlandsfolk". Idag var den stora diskussionen hur länge maten håller sig fryst och färsk. Ehhh där var vi liksom på olika planeter hahaha. Dessutom bör det tilläggas att jag är petiga än de flesta. Men hur olika vi än är så är det hundra gånger bättre än att vara helt ensam och det gör mig både lite mer ödmjuk och tacksam. Nu ska jag googla hur man monterar persienner. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela