myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tada....jag är här

Publicerad 2022-03-17 08:23:54 i Allmänt,

Som vanligt lite svårt att skriva,för Siv sitter framför ansiktet!! Sista månaden har det liksom inte funnits tid till eller möjlighet till att skriva. Ja nu har jag flyttat och det mesta är klart och jag tror att jag kommer att trivas. Saknar inte Sörmjöle lika mycket som jag trodde jag skulle göra. Här är det oxå ganska lugnt och tyst även om det alltid finns ett stadsbrus som man antagligen märker om man bott utanför staden. Det enda som är sorgligt är att Kisse har flyttat ( om nu allt går bra) jag försökte med lugnande tabletter och dofter och gud vet allt,men han blev bara mer och mer loj och jag insåg att jag måste tänka på honom. Så nu provar vi med att han får bo i kroksjö. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de kissar som redan bor där,accepterar honom. Han är ju en snäll kisse om än lite knäpp hhahaa. Det är i alla fall väldigt skönt att ha nära till allting och även till barn och barnbarn. Igår och idag ska jag vara barnvakt hahaa åt lilla J. Får dessutom lite lunchgäster så det blir trevligt. På jobbet är det ganska tungt då vi har många ordinarie borta och det blir lätt kaos då. Som jag sliter med mig själv,att inte ta på mig mer än jag orkar. Men det är svårt,när man ser att det påverkar de boende. Tror jag kommer att hamna på en bra plats i livet. Ansvaret över hus och hem och snö och gräs,saknar jag inte. Jag uppskattar P:s sällskap även om jag inte har djupa känslor så gillar jag gubben och sällskapet. Känslan av ensamhet har försvunnit och det är så underbart. Svårt att förklara,men att slippa äta ensam varje dag är så livgivande. Äter dessutom mycket bättre och nu ska jag bara få gubben att tänka på hälsan oxå haaha. En sådan stor mage kan aldrig vara bra,för hans onda ben och hjärtat. Har själv lyckats gå ner bra i vikt,och det är bättre för mitt onda knä. Men skulle ha gärna tappat lite mer kilon hahaha. Vore finfint om jag började uppskatta motion hahaaa. Men guuud så tråkigt det är. P vill att jag ska börja cykla med honom i sommar! Hahaha ja om det är en elcykel! sa jag. Han tycker det är skönt att bara cykla runt!!!! Hallå det är ju planlöst irrade på två hjul??? Nä nu ska jag ta en kopp kaffe till innan lilla yrväder dyker upp. Sen ikväll är det jobb. Men bara till 20.30 och sen på fredag eftermiddag går jag på helgledigt.....skönt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela